Het kantoor als visitekaartje

team aan het werk op kantoor

Vroeger waren kantoren erg strak en saai ingericht. Tegenwoordig is een kantoor een creatieve en inspirerende plek. De kantoorinrichting is een belangrijk onderdeel van een eerste indruk, maar employer branding wordt ook steeds belangrijker. Vroeger kon een bedrijf zich voornamelijk onderscheiden met aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals bijvoorbeeld een goed salaris. Op dit moment is alleen een goed salaris niet meer voldoende om je te onderscheiden. Maak daarom van jouw kantoor een visitekaartje! Hoe je dat kan doen? In deze blog geven wij onze tips!

Wat houdt employer branding in?

Eigenlijk heeft iedereen een andere uitleg als het gaat over employer branding. De een zegt dat het gaat over personeel werven, de ander vindt dat het gaat over het selecteren van het juiste personeel en anderen vertellen dat het gaat over het verbeteren van de naamsbekendheid. Eigenlijk heeft iedereen gelijk, maar employer branding is veel breder.

Employer branding houdt simpel gezegd in dat jouw bedrijf (potentiële) medewerkers moet aantrekken en behouden. Een goed salaris is aantrekkelijk, maar de uitstraling van jouw kantoor is net zo belangrijk. Jouw bedrijf moet leuker zijn dan andere bedrijven. Hoe je dat kan bereiken? Easy!

Laat zien wat jou interessant maakt als bedrijf

Je collega’s en potentiële medewerkers moeten zich prettig voelen in jouw bedrijf. Zorg daarom dat jouw kantoor een fijne en persoonlijke uitstraling heeft. Plaats bijvoorbeeld leuke accessoires die jou als bedrijf kenmerken. Heeft jouw kantoor een fijne uitstraling? Dan praten en denken (potentiële) medewerkers positiever over jou.

Richt jouw kantoor flexibel in

Ook een flexibele kantoorinrichting is een pluspunt. Door de mix van thuiswerken en het werken op kantoor bepalen jouw collega’s zelf waar en wanneer zij werken. Hierdoor is jouw team minder plaats- en tijdgebonden en zullen je collega’s zich prettiger voelen. Door het hybride werken zal de functie van het kantoor veranderen.

Richt daarom jouw kantoor in op basis van het 4 C model. Met dit model richt jij jouw kantoor flexibel in met 4 verschillende werkzones; Connect, Cowork, Conference en Concentrate. Deze New Work kantoorinrichting stimuleert de saamhorigheid, zorgt voor betere samenwerkingen tussen collega’s en verbetert de werksfeer. Wil je meer weten over de kantoorinrichting op basis van de 4 C’s? Download dan de gratis New Work brochure en laat je inspireren!

Ga zelf aan de slag!

De traditionele inrichting van het kantoor draagt niet bij aan employer branding. Dit was eerder ook niet nodig. Waarom niet? Toen kon jij je onderscheiden van andere bedrijven met aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Tegenwoordig wordt employer branding steeds belangrijker. Richt daarom jouw kantoor flexibel en inspirerend in. Heb je hulp nodig bij de (her)inrichting van jouw kantoor? SKEPP helpt je graag verder! Ga je liever zelf aan de slag? Bekijk dan al het kantoormeubilair in de webshop en get to work!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here